Bicara kalam...

Wahai Muhammad!Kobarkanlah semangat para mukmin untuk berperang. Jika ada 20 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 200 orang musuh. Dan jika ada 100 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 1000 orang kafir, kerana orang-orang kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti. Al-Anfal:65

My Photo
Name:
Location: Shah Alam, Selangor, Malaysia

Dilahirkan di Pasir Mas, Kelantan, menamatkan ijazah sarjana muda di Saitama University dan ijazah sarjana di Shibaura Institute of Technology dalam Kejuruteraan Mekanikal. Bertugas sebagai pensyarah Fakulti Kejuruteraan Mekanikal, UiTM Shah Alam. Sebarang ambilan dari blog ini, diharap dengan kebenaran. Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku hanya untuk Allah, tuhan semesta alam.

Tuesday, May 22, 2007

Khaleed

"Pada belikat Habib tertulis Sharjeel, dan pada belikat enta tertera larikan tulisan Khaleed."-Jeneral Nusaybah

"Ana Sharjeel enta Khaleed. Ana pahlawannya, sedang enta panglimanya. Pada belikat kita berdua tertera nasib yang sama sedang menunggu. Ana Sharjeel Hasanah, pemuda Banu Adul, enta Khaleed ibnu Walid, pedang Allah yang akan menegakkan Islam."-Komander Habib

Komander Abdullah tahu dia takkan sempat ke mana-mana. Dipejamkan mata, menghubungi sahabat-sahabat yang lain dengan fikiran. Dalam fikiran mereka yang lain kedengaran isyarat Komander Abdullah melafazkan syahadah. Tiada komunikasi. Sidang komander kehilangan Komander Abdullah. Dia sudah berjaya. Dia syahid. Allahu.

"White house akan dikenali sebagai white mosque. Dan kota Washington akan digelar sebagai kota Emrullah."-Komander Muhammad Ameen (Khaleed)

*Petikan dari 1511H [Kombat] karya Faisal Tehrani. Saya impikan semangat futuwwah yang ada pada 11 sidang komander, pada as-Syahid Jeneral Nusaybah, pada al-Haj cyborg sekalian. Juga impikan ukhuwwah seperti Muhammad Ameen dan as-Syahid Komander Emrullah.
**Entri suka-suka hati. Tiada yang penting.


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home