Bicara kalam...

Wahai Muhammad!Kobarkanlah semangat para mukmin untuk berperang. Jika ada 20 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 200 orang musuh. Dan jika ada 100 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 1000 orang kafir, kerana orang-orang kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti. Al-Anfal:65

My Photo
Name:
Location: Shah Alam, Selangor, Malaysia

Dilahirkan di Pasir Mas, Kelantan, menamatkan ijazah sarjana muda di Saitama University dan ijazah sarjana di Shibaura Institute of Technology dalam Kejuruteraan Mekanikal. Bertugas sebagai pensyarah Fakulti Kejuruteraan Mekanikal, UiTM Shah Alam. Sebarang ambilan dari blog ini, diharap dengan kebenaran. Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku hanya untuk Allah, tuhan semesta alam.

Friday, April 20, 2007

Duit

RF: GM aku pernahlah sebut masa dalam satu majlis tu, guys, please..please.. money is not everything, ok! Money is the ONLY thing. Biasalah manusia, hampir 90% semuanya kata duit itu penting.

Saya: Lain orang lain cara fikirnya. Kalau kau dan aku, duit itu satu keperluan. Kalau bagi orang lain, duit itu satu keinginan. Setiap masa fikir duit. Tak masuk kerja lagi dah fikir nanti dapat gaji berapa... Kalau boleh datang Jepun sampai dua kali within 6 months, mestinya gaji pun besar.(Ini adalah lawatan RF kali kedua ke Jepun.)

RF: Gaji aku bukannya banyak pun. Separuh je dari scholar budak-budak ni. Cuma aku buat apa yang aku rasa nak buat.

(Dalam hati saya, huh.. tipulah ni. Mesti gaji banyak ni. Maaf RF, ini isi hati saya yang sebenarnya waktu itu. Ha ha..)

RF: Walaupun gaji aku sikit(Jangan percaya, gaji dia banyak!), tapi bolehlah pergi jalan-jalan. Satu mungkin sebab aku tak kahwin lagi. Kesilapan yang dibuat oleh kawan-kawan satu pejabat aku. Mungkin..

Entri yang tiada makna apa-apa untuk kali ini. Sekadar memuatkan perbualan saya dan seorang teman. Jalan cerita telah saya ubah untuk lebih menarik. Kepada RF, maaf kerana memaparkan isi perbualan kita tempoh hari.

Pengajaran entri kali ini, duit bukan segala-galanya. Jika sejak dari usia muda sudah mula memikirkan masalah duit, anda ternyata mensia-siakan umur yang telah dianugerahkan.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home