Bicara kalam...

Wahai Muhammad!Kobarkanlah semangat para mukmin untuk berperang. Jika ada 20 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 200 orang musuh. Dan jika ada 100 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 1000 orang kafir, kerana orang-orang kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti. Al-Anfal:65

My Photo
Name:
Location: Shah Alam, Selangor, Malaysia

Dilahirkan di Pasir Mas, Kelantan, menamatkan ijazah sarjana muda di Saitama University dan ijazah sarjana di Shibaura Institute of Technology dalam Kejuruteraan Mekanikal. Bertugas sebagai pensyarah Fakulti Kejuruteraan Mekanikal, UiTM Shah Alam. Sebarang ambilan dari blog ini, diharap dengan kebenaran. Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku hanya untuk Allah, tuhan semesta alam.

Saturday, April 07, 2007

YOSH!!


Rindu saya pada Bicara Kalam makin parah. Alhamdulillah, hari ini rumah saya akhirnya mempunyai internet kembali. Penat membaca email daripada teman-teman. Berusaha sedaya mungkin membalas email yang dihantar. Maaf kepada Hannan jua Nadhrah kerana sekian lama tidak menghubungi kalian.

Sewaktu tiba di Narita International Airport dari Malaysia, suhu sekitar adalah 2 darjah selsius. Dari jendela densya(keretapi), kelihatan sakura telah berbunga indah. Malah sudah ada yang berguguran. Musim telah berubah. Untuk yang keberapa juta kalinya, bumi ini dihiasi sakura lagi. Persekitaran saya juga berubah. Kampus baru, teman-teman baru, lab baru dan segala-galanya berubah. Perlukan masa untuk adaptasi dengan segala perkara. Saya harus lebih berusaha!

Manusia juga berubah...

Kepada warga Malaysia di bumi sakura, selamat menghadapi tahun baru dalam pengajian anda. Selamat berusaha!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home