Bicara kalam...

Wahai Muhammad!Kobarkanlah semangat para mukmin untuk berperang. Jika ada 20 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 200 orang musuh. Dan jika ada 100 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 1000 orang kafir, kerana orang-orang kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti. Al-Anfal:65

My Photo
Name:
Location: Shah Alam, Selangor, Malaysia

Dilahirkan di Pasir Mas, Kelantan, menamatkan ijazah sarjana muda di Saitama University dan ijazah sarjana di Shibaura Institute of Technology dalam Kejuruteraan Mekanikal. Bertugas sebagai pensyarah Fakulti Kejuruteraan Mekanikal, UiTM Shah Alam. Sebarang ambilan dari blog ini, diharap dengan kebenaran. Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku hanya untuk Allah, tuhan semesta alam.

Monday, January 07, 2008

Selamat Menyambut Tahun Baru


Selamat menyambut tahun baru Gregorian 2008, 1 Januari lepas dan juga selamat menyambut tahun baru Hijri 1429 Hijrah, 1 Muharram pada 10 Januari akan datang. Moga tahun baru yang tiba diisi dengan seribu satu azam untuk menegakkan lagi agama Allah dan impian-impian indah anda. Doa saya semoga semua azam dan impian itu tercapai.

Dan bagi saya sendiri, punya pelbagai azam dan impian. Doa saya semoga Allah kuatkan hati saya untuk terus menempuh hidup ini. Moga saya terus thabat dijalan ini, moga Allah tenangkan hati saya, moga Allah permudahkan segala urusan dunia saya yang tidak pernah selesai ini dan lain-lain juga. Lagi, moga Allah lapangkan hati saya menerima segala jawapan yang mungkin akan timbul. Dan banyak lagi...

Harapan saya soalan 'kenapa' itu akan terjawab dalam sedikit masa lagi.

Tahniah kepada yang pulang bercuti ke Malaysia winter break tempoh hari. Moga segala urusan berlaku dengan jayanya. Saya menanti berita gembira daripada semua orang.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home