Bicara kalam...

Wahai Muhammad!Kobarkanlah semangat para mukmin untuk berperang. Jika ada 20 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 200 orang musuh. Dan jika ada 100 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 1000 orang kafir, kerana orang-orang kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti. Al-Anfal:65

My Photo
Name:
Location: Shah Alam, Selangor, Malaysia

Dilahirkan di Pasir Mas, Kelantan, menamatkan ijazah sarjana muda di Saitama University dan ijazah sarjana di Shibaura Institute of Technology dalam Kejuruteraan Mekanikal. Bertugas sebagai pensyarah Fakulti Kejuruteraan Mekanikal, UiTM Shah Alam. Sebarang ambilan dari blog ini, diharap dengan kebenaran. Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku hanya untuk Allah, tuhan semesta alam.

Thursday, July 19, 2007

Manis



"Dosa semalam akan pasti menjadi kecurigaan hari ini, esok dan selamanya."

-Petikan kata Abu Saif-



Setiap 'manis' dosa yang dilakukan perlu ditebus dengan seluruh kehidupan, dunia dan akhirat. Perlukah kita berseronok dengan hanya 'manis' yang sementara. Perlukah kita gadaikan seluruh dunia dan akhirat hanya kerana nafsu cinta semata. Perlukah kita penuhi permintaan syaitan durjana yang mengajak diri ke arah neraka dengan bayangan 'syurga dunia'?

Saya perlu muhasabah diri kembali. Beberapa hari kebelakangan ini saya teramat rapuh. Semalam baru sahaja kecundang. Moganya hari ini saya makin tabah.

Anda? Terpulang kepada anda. Saya tidak punya hak dan kuasa untuk menghalang tindakan anda. Namun satu saya ingatkan, dosa itu akan menghambat anda sehingga ke akhir hayat perkahwinan anda.

O0opss.. lupa. Entri ini adalah kepada mereka yang sedang bergembira dengan 'manis' berkapel. Bercanda mesra. Walau tidak bertemu, walau hanya SMS, anda tahu apa kata hati anda. Anda lebih mengenali hati anda.



Moga saya bertabah hati.



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home