Bicara kalam...

Wahai Muhammad!Kobarkanlah semangat para mukmin untuk berperang. Jika ada 20 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 200 orang musuh. Dan jika ada 100 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 1000 orang kafir, kerana orang-orang kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti. Al-Anfal:65

My Photo
Name:
Location: Shah Alam, Selangor, Malaysia

Dilahirkan di Pasir Mas, Kelantan, menamatkan ijazah sarjana muda di Saitama University dan ijazah sarjana di Shibaura Institute of Technology dalam Kejuruteraan Mekanikal. Bertugas sebagai pensyarah Fakulti Kejuruteraan Mekanikal, UiTM Shah Alam. Sebarang ambilan dari blog ini, diharap dengan kebenaran. Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku hanya untuk Allah, tuhan semesta alam.

Sunday, July 08, 2007

Menjemput Bidadari



"Saya mahu awak dengar lagu 'Menjemput Bidadari' nyanyian Epicentrum."

Ummu umar memberitahu, via Yahoo Messenger. Saya tersenyum melihat message ummu umar. Tak perlu diberitahu, lagu itu memang saya ketahui. Namun begitu terima kasih kerana terfikir untuk 'dedicate'kan lagu itu buat saya. Dan saya juga terfikir untuk 'dedicate'kan lagu ini buat sahabat pembaca Bicara Kalam sekalian.

Sesungguhnya telah Allah janjikan untuk tiap seorang dari kamu. Tidak perlu kamu mencari dan menggadai diri untuk merebut cinta kekasihmu. Jika benar dia untukmu, maka penyatuan itu akan tiba. Jaga akhlak jaga pergaulan. Pesanan dari saya, kerana saya sayang kamu -


Menjemput Bidadari
Munsyid : Epicentrum

Bila yakin telah tiba
Teguh didalam jiwa
Kesabaran menjadi bunga

Sementara waktu berlalu
Penantian tak berarti sia sia
Saat perjalanan adalah pencarian diri

Laksana Zulaikha jalani hari
Sabar menanti Yusuf sang tambatan hati
Dipenantian mencari diri
Memohonkan ampunan dipertemukan

(Reff)
Segera kan kujemput engkau bidadari
Bila tiba waktu kutemukan aku
Ya Ilahi Robbi keras ku mencari diri sepenuh hati
Teguhkanlahku dilangkah ini
Dipencarian hakikat diri
Dan izinkan kujemput bidadari
Tuk bersama menuju Mu mengisi hari...

Kini yakin telah tiba
Teguh didalam jiwa
Kesabaran adalah permata
Dan waktu terus berlalu
Penantian tak berarti sia sia
Saat perjalanan adalah pencarian diri

Laksana Adam dan Hawa
Turun ke bumi terpisah jarak waktu
Dipenantian mencari diri
Memohonkan ampunan dipertemukan

Bidadari telah menyentuh hati
Teguhkan nurani
Bidadari telah menyapa jiwa
Memberikan makna...





0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home