Bicara kalam...

Wahai Muhammad!Kobarkanlah semangat para mukmin untuk berperang. Jika ada 20 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 200 orang musuh. Dan jika ada 100 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 1000 orang kafir, kerana orang-orang kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti. Al-Anfal:65

My Photo
Name:
Location: Shah Alam, Selangor, Malaysia

Dilahirkan di Pasir Mas, Kelantan, menamatkan ijazah sarjana muda di Saitama University dan ijazah sarjana di Shibaura Institute of Technology dalam Kejuruteraan Mekanikal. Bertugas sebagai pensyarah Fakulti Kejuruteraan Mekanikal, UiTM Shah Alam. Sebarang ambilan dari blog ini, diharap dengan kebenaran. Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku hanya untuk Allah, tuhan semesta alam.

Monday, July 30, 2007

Monyet

Beberapa minggu kebelakangan ini saya kekurangan idea untuk menulis, sedikit sibuk dengan peperiksaan dan assignment, dan terlalu asyik meneliti perkembangan berita semasa tentang dunia blog dan bloggers.

Ternyata bloggers yang digelar monyet oleh Naib Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berjaya meresahkan barisan pemimpin negara. Kiranya saya juga terasa hati apabila digelar monyet, walaupun yang dimaksudkan mungkin adalah sahabat bloggers yang menulis membangkang kerajaan. Mungkin monyet yang dimaksudkan adalah penulis aktivis politik, namun sebutan monyet tidak wajar digunakan oleh seorang yang lulusan luar negara yang 'hebat' seperti Khairy Jamaluddin.

Wajar rasanya jika barisan pemimpin negara risau dengan tulisan-tulisan Raja Petra Kamarudin, Roslan SMS, Jeff Ooi dan lain-lain yang menceritakan tentang keburukan mereka dan kisah-kisah disebalik tabir yang tidak diketahui pembaca budiman sekalian. Namun, jika kisah yang ditulis hanya gembar-gembur mereka sahaja seperti kata Agenda Daily, mengapa perlu dirisaukan. Siapa yang makan cili, dia yang terasa pedasnya.

Kalau benar itu menyentuh sensitiviti kedudukan Yang Dipertuan Agung, maka pastinya rakyat akan mengamuk. Dan, kenapa Pak Lah sebagai Perdana Menteri Malaysia sanggup untuk tidak hadir mesyuarat Majlis Raja-raja menemani Yang Dipertuan Agong sebaliknya pergi berbulan madu di Australia? Erkk...dengar-dengarnya siapa makan malam di kasino. Alaahai..imam Islam Hadhari. Sekarang, siapakah yang menghina Yang Dipertuan Agong?

Semakin dekat dengan PRU, semakin pelik kes yang timbul di Malaysia. Risau dengan pelbagai gejolak yang melanda. Risau kiranya ada negara saudara mengambil kesempatan atas keruh yang makin berkeladak ini.

Mungkin patut dibiarkan sahaja pulau kecil itu tenggelam dalam letupan gunung berapi.(sigh)

Untuk bacaan teman-teman blogger yang lain. Tindakan Undang-undang Ke Atas Penulis Blog - Khairy.


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home