Bicara kalam...

Wahai Muhammad!Kobarkanlah semangat para mukmin untuk berperang. Jika ada 20 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 200 orang musuh. Dan jika ada 100 orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan 1000 orang kafir, kerana orang-orang kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti. Al-Anfal:65

My Photo
Name:
Location: Shah Alam, Selangor, Malaysia

Dilahirkan di Pasir Mas, Kelantan, menamatkan ijazah sarjana muda di Saitama University dan ijazah sarjana di Shibaura Institute of Technology dalam Kejuruteraan Mekanikal. Bertugas sebagai pensyarah Fakulti Kejuruteraan Mekanikal, UiTM Shah Alam. Sebarang ambilan dari blog ini, diharap dengan kebenaran. Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku hanya untuk Allah, tuhan semesta alam.

Tuesday, September 04, 2007

Galeri September yang berdarah


Keranda Pejuang Hamas, Rabah Darwish dan Nabil Ibrahim AL- Su'aidi di arak ke tanah perkuburan di kem Pelarian Buriej di selatan Semenanjung Gazza pada 21 September 2004. Mereka terbunuh ketika sebuah Helikopter Tentera Jahanam Israel melepaskan peleuru berpandu ke kenderaan mereka lewat Hari Isnin dan mencederakan lapan yang lain.


Paramedik sedang membawa jenazah Beriza Aminawi, 19 tahun ke bilik mayat di Hospital di Utara Tebing Barat, pada hari Jumaat 17 September 2004. Menurut saksi dan kakitangan hospital, Tentera Jahanam Yahudi menembak wanita tersebut ketika menjalankan rondaan di kota Nablus.

Mereka yang gugur syahid (doa) dalam serangan 7 September lalu.


Dua orang anak Mahmoud Darabaih, meratapi jenazah beliau di Kem pelarian Jebaliya, Utara semenanjung Gazza, Jumaat 10 Sept 2004. Beliau terbunuh oleh tentera regim jahanam Israel semasa operasi ketenteraan secara besar-besaran.


Pemuda Palestin sedang membawa Munir Anwar Al Daqas, 10 tahun yang di tembak mati oleh tentera jahanam Israel, di Jebaliya pada Khamis 9 sept, 2004 .



Note: gambar kiriman mizy
Sumber:Palestinkini.info

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home